مدیر رادیو انتخاب:

تلاش‌مان تبیین و روشنگری با رعایت اصل مهم بی‌طرفی است

رضا کوچک‌زاده مدیر رادیو انتخاب،‌ گفت: ما در رادیو انتخاب و در بستر سیاست‌های ستاد انتخابات سازمان صدا و سیما تلاش‌مان  تبیین و روشنگری با رعایت اصل مهم بی‌طرفی است.
تصویر تلاش‌مان تبیین و روشنگری با رعایت اصل مهم بی‌طرفی است

به گزارش سایت خبری پرسون، رادیو انتخاب با شعار صدای مردم از ساعت 9 صبح 5 خرداد فعالیت خود را روی موج FM ردیف 95.5 مگاهرتز آغاز کرده و تا 9 تیرماه، بازوی رسانه‌ای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران اسلامی خواهد بود.

تبیین جایگاه و اهمیت انتخابات و رأی مردم در جمهوری اسلامی، تشریح نقش رئیس جمهور در اداره کشور، مطالبه اجرای قوانین مربوط به انتخابات، انتخابات پرشور و افزایش مشارکت مردم، تسهیل انتخاب اصلح با رعایت بی‌طرفی و مواردی دیگر از جمله مهمترین محورهای برنامه‌سازی در این شبکه رادیویی 24 ساعته خواهد بود.

مدیر رادیو گفت‌وگو رضا کوچک‌زاده تهمتن مدیریت رادیو انتخاب را برعهده دارد و این رادیو به صورت 24 ساعته و با حضور مردم، مسئولان و کارشناسان در حوزه‌های مختلف مرتبط با انتخابات برنامه‌سازی و تا پایان برگزاری انتخابات به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

او مدیریت شبکه رادیویی گفت‌وگو را برعهده دارد در گفت‌وگویی درباره سیاست‌های رادیو انتخاب و برنامه‌های آن توضیحاتی داد که در ادامه از نظرتان می‌گذرد:

* گفت‌وگو را با هدفِ راه‌اندازی رادیو انتخاب شروع می‌کنیم؛ اینکه چگونه در این مدت کم، این مهم تحقق یافت؟

متأسفانه با اینکه ما نزدیک به یک‌سال دیگر تا انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم فاصله داشتیم، به دلیل حادثه ناگوار شهادت رئیس‌جمهور و مطابق با اصل 131 قانون اساسی و براساس تصمیات متخذه، 8 تیر شاهد برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری خواهیم بود و از آن طرف هم براساس دستور معاون صدا مبنی بر شروع به کار رادیو مناسبتی انتخاب با هدف اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی از کلیه اخبار مرتبط با برگزاری این دوره از انتخابات و تقویت شور و مشارکت مردم در انتخابات این شبکه رادیویی راه‌اندازی شد.

هدف آن است تا بتوانیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های عظیم جامعه زمینه‌ساز تقویت سرمایه اجتماعی نظام اسلامی شویم و زمینه‌سازی برای حضور پرشور مردم در انتخابات و عمق بخشی به جمهوریت و تقویت اسلامیت نظام اسلامی شویم.

* برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات شما در رادیو انتخاب، چه راهبردی دارید؟

رادیو انتخاب با شعار«صدای مردم» متولد شده است. طبعاً ما تلاش خواهیم کرد تا صدای دغدغه‌ها و مطالبات مردم باشیم. قطعا به هر اندازه که مردم احساس کردند صدا و مطالباتشان در برنامه‌های متعدد شبکه بیان می‌شود و در عرصه انتخابات هم نامزدهای انتخاباتی، صادقانه به آنها توجه می‌کنند، مشارکت مردمی نیز تقویت می‌‌شود.از همین زاویه ما در رادیو انتخاب با رویکردی امیدافزایی و نشاط آفرینی نسبت به آینده کشور با اهالی فرهنگ و سیاست، نخبگان دانشگاهی و حوزوی، دانشجویان، احزاب سیاسی، جریان‌های مرجع اجتماعی و ... ارتباط خواهیم داشت.

تلاش‌مان این است که این شبکه تریبون همه سلایق سیاسی برای مطرح کردن دیدگاه‌ها، انتظارت و نظراتشان برای افزایش مشارکت انتخاباتی مردم در بستر یک انتخابات رقابتی و همه جانبه باشیم. ما به نقش و مرجعیت رسانه ملی و رادیو در جامعه واقف هستیم و در این زمینه تلاش می‌کنیم، ظرفیت خود در رادیو انتخاب در عین عدم جانبداری از گروه یا جریان خاصی، صرفا برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات فرارو، را در اختیار جریانات و سلایق سیاسی برای معرفی بگذاریم و از طرف دیگر نیز، مطالبات مردم را مطرح کنیم.

* از مطالبات مردم گفتید. این مطالبه در رادیو انتخاب چگونه انعکاس خواهد یافت؟

مطالبات جامعه و الزامات امروز کشور مترتب بر انتخابات ریاست جمهوری مبتنی بر ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، سیاست خارجی، آسیب‌های اجتماعی و از همه مهمتر مسائل اقتصادی همچون تورم و مسائل معیشتی و ... است. در این وضعیت از طریق بررسی کارشناسی این موارد، برگزاری میزگردهای نخبگانی با حضور سلایق مختلف به تبیین وضعیت موجود و برنامه‌های ارائه شده خواهیم پرداخت. طبیعی است در این صورت مردم احساس می‌کنند دیدگاه‌ها، سوالات و مطالبه آنها در این شبکه روی آنتن است.

از طرف دیگر ما با پاسخگویی به تماس‌های تلفنی، پیامک‌های ارائه شده از طرف مخاطبان، رویکردی تعاملی با مردم داریم. هدف رسیدن به نقطه‌ای است که با حضور در انتخابات، کشور به ترقی، توسعه و تحول می‌رسد. در این خصوص ما مجموعه برنامه‌هایی در قالب‌های متنوع رادیویی از جمله گفت‌و‌گو و مناظره، مجله، مصاحبه‌های مردمی و گفت‌وگو با نخبگان و کارشناسان و تحلیلگران حوزه‌های مختلف داریم و تلاش می‌کنیم تا ظرفیت‌ها و بستر مشارکت مردم در انتخابات را پرشور و با نشاط کنیم.

* از جمله رویکردهای شما، در رادیو انتخاب، افزایش مشارکت مردم در انتخابات و رقابتی کردن آن است. در این خصوص توضیح بفرمایید؟

ما در رادیو انتخاب و در بستر سیاست‌های ستاد انتخابات سازمان، تلاش‌مان تبیین و روشنگری با رعایت اصل مهم بی‌طرفی است. برای افزایش مشارکت در انتخابات تلاش می‌کنیم. در این عرصه ما در برنامه‌سازی‌مان به شاخص‌های انتخاب اصلح، وضعیت روز کشور، مطالبات عمومی مردم و دیدگاه‌های سلایق سیاسی بصورتی عادلانه توجه خواهیم کرد.

طبیعی است مردم در این فرآیند با کارنامه و برنامه نامزدهای حاضر در رقابت‌های انتخاباتی آشنا خواهند شد. لذا از جهت اینکه شاخص‌های مورد نیاز امروز کشور در قاب ریاست جمهوری کدامند، طبعاً روشنگری خواهیم داشت اما این رویکرد تبیینی ما هرگز هیچ نوع جهت‌گیری را نشان نمی‌دهد بلکه در جهت منافع ملی و افزایش اقتدار بین‌المللی کشور است.

مهمترین هدف ما بالا بردن نرخ مشارکت مردم در انتخابات و افزایش پشتوانه و اقتدار برای رئیس جمهور و دولت آینده جهت پیشبرد امور کشور است. ما سکوی انتخاباتی معاونت صدا به صورت تخصصی هستیم. طبعا این اقدام رادیو منجر به افزایش مشارکت انتخاباتی مردم، تقویت سرمایه اجتماعی نظام، اقتدار بین‌المللی کشور و در نهایت تسهیل عملکرد رئیس جمهور آینده خواهد بود.

منبع: تسنیم

680975